ja
ja

Rådgiver

Rådgiver
 Bergen
Frist: 24.10.2019
Vi søker en utadvendt og kommersiell anlagt rådgiver til vårt team i Bergen.  Du er faglig sterk som økonom, men ikke utlært. Vi setter stor pris på nysgjerrige mennesker som har et ønske om å bidra. Du evner å se løsninger der andre ser problemer og motiveres av de resultatene du klarer å skape. Oppgavene vil variere mye og du vil i stor grad ha påvirkningskraft på din egen arbeidshverdag.  

Hos oss er det høyt under taket, og en flat struktur. Vi setter pris på engasjerte mennesker som tar initiativ!



Arbeidsoppgavene omfatter blant annet:
  • Kundeansvar og kundedialog
  • Controlling, rapportering og økonomistyring
  • Årsoppgjør
  • Budsjett, prognoser og likviditetsanalyser
  • Etablere KPI`er og gjennomføre analyser
  • Løpende oppfølging og utvikling av rutiner
  • Bistå regnskapsfaglig ved transaksjoner, fusjoner og fisjoner
  • Håndtere ulike problemstillinger innen mva. og skatt
  • Analyser av f.eks. lønnsomhet og salg
  • Prosjektledelse og onbording av kunder

Dette tror vi om deg
  • Høyere økonomisk utdannelse, minimum bachelornivå.
  • Minimum 3-5 års erfaring fra controlling, regnskap og/eller revisjon
  • Helhetsforståelse innenfor regnskap og erfaring med tung rapportering
  • Sterk faglig kompetanse innenfor regnskap - du må være autorisert regnskapsfører. 
  • God ERP kunnskap
  • God IT kompetanse og gode Excel kunnskaper
  • Erfaring med Xledger eller Tripletex vil telle positivt
  • Resten lærer du hos oss :)

Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen, må du ha en kommersiell legning og et engasjement for kundene. Du må være initiativrik, analytisk og strukturert, ha høy gjennomføringsevne og fleksibel væremåte. Vi ønsker å være våre kunders naturlige sparringspartner når det kommer til økonomistyring og systemløsninger, og ser etter deg som både har grep om detaljene, og kan se det store bildet.

Våre verdier NYSKAPENDE, ÆRLIG, RAUSE og ENGASJERTE er noe du må kunne relatere deg til.


Dette får du hos oss
  • Erfaring med markedets ledende skyløsninger 
  • Jobbe med spennende selskaper i mange ulike bransjer 
  • Store faglige utfordringer i et teknologidrevet selskap i vekst  
  • Mulighet til å delta på kurs og seminarer for videreutvikling 
  • Gode karrieremuligheter  
  • Fleksibel arbeidstid  
  • Konkurransedyktig betingelser med gode pensjons- og forsikringsordninger  
  • Være med på sosiale aktiviteter og arrangementer 
  • Og sist men ikke minst, bli kjent med de dyktige og inspirerende folkene i VIEW ​


Høres det interessant ut å bli en del av et team som jobber i grensesnittet økonomi og teknologi? Send inn en søknad så fort som mulig. Vi evaluerer kandidater fortløpende.  
 
Vi gleder oss til å høre fra deg! smiley2

For spørsmål om stillingen så ta kontakt med Renate Slinning på rsl@viewledger.com eller på tlf. 980 30 133.


OM OSS
VIEW Ledger ble etablert i 2004 i Norge og er ledende på leveranse av skybaserte systemløsninger, økonomitjenester og rådgivning.

Hos oss vil du bli del av et teknologidrevet selskap som ønsker å hjelpe virksomheter med å digitalisere sine økonomiprosesser. Du vil få muligheten til å jobbe med over 180 dyktige medarbeidere med høy faglig kompetanse. Mange har utdannelse som siviløkonom, bachelor- eller mastergrad innen revisjon, økonomi og administrasjon. 

I tillegg har vi en egen robot som hjelper til med de kjedelige, manuelle oppgavene. 

Vi har samlet vårt fokus rundt ERP-systemene Xledger og Tripletex. Som Xledgers største parter og Platinum-sertifisert, står vi sterkt når vi konkurrerer om nye kunder i SMB og Enterprise-segmentene. I tillegg er vi også den største partneren til Tripletex – som gjør at vi kan tilby gode og rasjonelle løsninger, også til virksomheter i den lavere enden av SMB-skalaen. 

Søknad

Disse personopplysningene lagres internt hos oss for å kunne ta kontakt med deg angående aktuelle stillinger nå og i fremtiden. For mer informasjon se vår personvernerklæring.