FAQ – Ofte stilte spørsmål

Regskap og lønn

Hvem er den typiske kunden deres?

VIEW er et stort kompetansehus, og kan derfor tilby regnskap og økonomitjenester til veldig mange forskjellige bedrifter – i forskjellige størrelser. Vi har systemer tilpasset ulike behov og bransjer, og egne team som jobber med spesifikke kundegrupper. Aller best treffer vi de som driver innenfor handel- og tjenestesektoren.


Hvordan ser prismodellen deres ut?

Hos oss kan du kjøpe tilgang til systemer, outsource hele regnskapsfunksjonen og sparre med våre rådgivere innen økonomi og IT. Vi er glad i fastpris, og har derfor priset de aller fleste av våre tjenester etter dette. Forutsigbarhet er viktig for våre kunder, og fordi vi har effektive rutiner og prosesser kan tilby faste, lave priser


Hva koster regnskapstjenester hos dere?

Vi har fastpris på våre regnskapstjenster, og denne prisen varier ut ifra størrelse og omfang. Månedsprisen starter på 930 kr. Les mer her.


Hva koster lønnstjenester hos dere?

Vi har fastpris på lønnstjenster, fra 160 kr per ansatt. Vi tilbyr alt innen lønn og rapportering, og du får oversikt over hva som skjer i systemet i egen portal. Les mer her.

Økonomisystemer

Hvilke økonomisystemer tilbyr dere?

Vi har spesialisert oss på Xledger og Tripletex, og har meget god kunnskap om økonomiprosessene i systemene. I tillegg har vi egne team som jobber med integrasjoner disse systemene.


Hva koster Xledger?

Vi kan gi deg tilgang til økonomisystemet Xledger fra 249kr i måneden. I Xledger er alle moduler inkludert, og du betaler kun for det du faktisk bruker. Har du en rolig måned i bedriften din, vil du også ende med lavere kostnader den måneden.

Dersom du ønsker hjelp til regnskap og lønn, er veien kort til våre fageksperter. Vi er fleksible i våre avtaler, og strekker oss langt for å møte akkurat dine behov. Systemet lar oss kunne hjelpe deg samtidig som du utfører egne oppgaver.


Hva koster Tripletex?

Vi kan gi deg tilgang til Tripletex fra 149kr i måneden. Da får du tilgang til regnskap og fakturamodulen, som inneholder blant annet bankfunksjonalitet, mobil-app og Vipps/EHF-faktura. Skal du ha tilgang til utvidet funksjonalitet som integrasjoner, lønn, reiseregninger starter prisen på 249kr i måneden.

Dersom du ønsker hjelp til regnskap og lønn, er veien kort til våre fageksperter. Vi er fleksible i våre avtaler, og strekker oss langt for å møte akkurat dine behov. Systemet lar oss kunne hjelpe deg samtidig som du utfører egne oppgaver.


Hvilke lønnsystemer bruker dere?

Vi kjører lønn for kundene våre både i Aditro, Xledger og Tripletex, og er partner med disse leverandørene.

IT og Integrasjoner

Hvilke data kan dere ut?

Det korte svaret er egentlig all data som er tilgjengelig i økonomisystemet eller i andre kjernesystemer bedriften har.


Lager dere integrasjoner?

Ja i aller høyeste grad – og dette er en av grunnene til at kundene velger VIEW. De siste årene har vi opplevd å få flere henvendelser fra selskaper som ønsker noe mer enn «out the box» løsninger. Dette er utfordringer vi liker og få, og har kunnskapen til å gjennomføre på en kostnadseffektiv måte.

Både Tripletex og Xledger tilbyr også et utvalg ferdige integrasjoner, som kan tas i bruk ganske raskt. Du kan lese mer her.


Står dere for implementering av nytt økonomisystem?

Når det kommer til ERP-system og økonomi, er vi en one-stop-shop. Etter over 18 års erfaring med Xledger, har vi et par triks i ermet for hvordan optimalisere økonomiprosesser og rutiner. Vi har egne implementeringskonsulenter som loser deg både om arbeidsprosesser i og utenfor systemet.


Står dere for opplæring i økonomisystem?

Absolutt. Vår kunnskap om systemet gjør at vi kan dele vår best practise til de fleste oppgaver i økonomisystemet før man forsøker å finne ut av dette selv. I tillegg kjører vi både kurs og skreddersydd opplæring etter behov.

Kundeforholdet

Hvordan bytte regnskapsbyrå?

Absolutt. Vår kunnskap om systemet gjør at vi kan dele vår best practise til de fleste oppgaver i økonomisystemet før Vi er godt vant med å ta over etter andre regnskapsførere, og har rutiner og metodeverk for å gjøre overgangen så smidig som mulig for deg som kunde. Rent praktisk så trenger en ny kunde bare å si opp avtalen med tidligere leverandør, så blir vi enige om overtakelsesdato og vi fikser resten.

Dersom du også bytter system, tar vi selvfølgelig også vare på historikk og relevant regnskapsdata. man forsøker å finne ut av dette selv. I tillegg kjører vi både kurs og skreddersydd opplæring etter behov.


Får jeg egen kontaktperson hos dere?

Ja det får du. Du vil bli kjent med hun eller han tidlig i kundeforholdet hos oss, og det er denne personen som skal være din hovedkontakt.


Har dere support?

Vi har en veldig god supporttjeneste og standard supportavtaler som gir kunder tilgang på support hos oss etter behov. I tillegg til teknisk support, tilbyr vi også fagsupport innenfor økonomi, regnskap og lønn.


Kan jeg få snakke med en kundereferanse?

Vi er stolte og ydmyke over å ha mange kunder som kan anbefale oss videre og dele innsikt med andre selskap som er nysgjerrige. Spør oss gjerne, så setter vi deg i kontakt med en lignende bedrift som din. Se kundereferanser her.

HR og teknologi

Vil du lese flere artikler som denne?
Meld deg på vårt månedlig nyhetsbrev!

Har du spørsmål? Kontakt oss her