Ofte stilte spørsmål til vår IT – avdeling

Hvilke data kan vi hente ut?

Det korte svaret er egentlig all data som er tilgjengelig i økonomisystemet eller i andre kjernesystemer bedriften har. Dersom systemene har gode formater for dataflyt allerede, er oppgavene enklere enn dersom vi må lage de. Men, vi har flere team med akkurat denne kompetansen, og de spesialiser seg på å gjøre hverdagen til kundene våre mindre manuell og mer effektiv.

Ved å synkronisere data fra flere kilder, får bedrifter også en unik oversikt. Anbefales!

Kan dere skreddersy integrasjoner?

Ja i aller høyeste grad – og vi tror det er nettopp dette som skiller oss mest fra våre konkurrenter.

De siste årene har vi opplevd å få flere henvendelser fra selskaper som ønsker noe mer enn «out the box» løsninger. Dette er utfordringer vi liker og få, og har kunnskapen til å gjennomføre. Igjennom våre IT-team rundt om i landet, kan din bedrift ta del i lignende bedrifters suksess og erfaringer – eller skape nye.

Hva er VIEW Connect?

VIEW Connect er vi stolte av. Det er vår egenutviklet skybaserte integrasjonsplattform. Vi har laget vår egen plattform slik at vi er enda mer fleksible og har flere muligheter for å oppnå suksess med komplekse ønsker og behov fra kundene våre.

Fra VIEW Connect utfører vi systemutvikling, lager integrasjoner og programmerer løsninger og tilpasninger.

Våre teknologihoder har høy teoretisk og faglig kompetanse med erfaring fra ulike plattformer og programmeringsspråk, som for eksempel Web Servies og GraphQL.

Vi tror at fremtiden ligger i dataene, og satser derfor tungt på å hjelpe bedrifter både samle data og effektivisere dataflyt – for en unik forretningsinnsikt og en sunn drift.

Hvordan foregår en implementering av et nytt økonomisystem?

Implementeringen er en veldig viktig fase i det å bytte et økonomisystem. Motivasjonen for å bytte system og målene for hva du ønsker å oppnå er et viktig grunnlag for hvordan implementeringen gjøres.

Når det gjelder oppstarttidspunkt, så er det for noen naturlige å sikte seg inn mot 1. januar. Dette gir visse fordeler – som for eksempel at du kan avslutte et regnskapsår i et økonomisystem. Men dette er ikke en fasit og vi er mer enn komfortable med å legge oppstart til andre tider på året.

Når vi kjenner målene for bytte av økonomisystem og har satt en oppstartdato, lager vi sammen en prosjektplan med tydelige roller, oppgaver og tilhørende frister. På denne måten blir implementeringen mest mulig forutsigbar og effektiv.

Vi ser raskere suksess hos de selskapene som har forankret både målene og prosjektplanen internt hos de involverte. På denne måten sikrer vi at alle som skal bruke systemet er kjent med hva som skal skje og med gevinstene av å bytte.

Vi legger selvfølgelig til rette for en god opplæring av ansatte, og har både tålmodighet og forståelse for at overgangen må tilpasses de enkelte. Noen er raske i gang, mens andre endrer flere rutiner og arbeidsprosesser det tar tid å venne seg til.

Med over 17 års erfaring med skybaserte økonomisystemer, har vi noen triks i ermet for at våre kunder skal oppleve en mer effektiv og enklere hverdag.

Hvilke standardintegrasjoner har dere?

Vi har samlet våre regnskap- og IT-leveranser rundt systemene Tripletex og Xledger. Begge disse leverandørene tilbyr et utvalg ferdige integrasjoner, som kan tas i bruk ganske raskt. Dette er det vi kaller en standardintegrasjoner fordi det krever minimalt av både deg og av oss for å komme i gang. Her kan du se noen av de mest populære ferdige integrasjonene for begge systemene.

Vi hjelper alltid kundene våre med å sette disse opp, hvis de ønsker det.

Våre systemkonsulenter har også laget flere integrasjoner som i utgangspunktet ikke er standard, men som du som kunde hos oss kan ta del i. Disse vil også ofte være mulig å tilpasse noe ut ifra din bransje og behov.

Les også: Ofte stilte spørsmål til vår Salgsavdeling

Har du andre spørsmål enn de som stilles ovenfor?

Vi er over gjennomsnittet engasjert i problemløsning med teknologi som verktøy, og bryner oss gjerne på utfordringer din bedrift måtte ha. Det er sånn vi blir enda bedre, kundenes suksess er vår suksess!

Vil du lese flere artikler som denne?

Meld deg på vårt månedlige nyhetsbrev!